Wij volgen ons doordachte Sales Development succes proces.

Van uitgekiende targeting, het formuleren van marktaantrekkelijke messaging, het handig converteren van reacties tot kwaliteit afspraken tot aan het geoptimaliseert opschalen van de outreach, dat is wat je van ons kan verwachten.

Voorbereiding

Een goede voorbereiding is het halve werk. We zijn doorgaans 2 weken bezig om alle voorbereidende acties tot voltooiing te brengen.

01

Kickoff call

Outreach Intake vragenlijst doornemen (een goed beeld duidelijk beeld krijgen van de business, de doelgroep en de kansen waarop we kunnen inspelen tijdens de vakantie), planning, promotiemateriaal, email set up, toegang agenda.

02

Targeting & targetlijst

Meedenken bij het selecteren van de juiste target market en buyer persona's. Vervolgens de targetlijst samenstellen, opschonen, segmenteren en verrijken.

03

Messaging

Op basis van buyer personas formuleren we passende direct messaging. Hierbij kijken we niet alleen naar de behoefte van de doelgroep, maar ook naar welke termen veel voorkomen, de spreekstijl etc.  Daarnaast zullen we ook afbeeldingen/ video's gebruiken ter ondersteuning van de tekst.

02

Opzet tooling & sequencing

Geavanceerde tooling instellen, integreren en klaarzetten om de campagne te ondersteunen. Hier worden ook de contactmomenten sequence opgebouwd, met daarin alle messaging, triggers en timings. 

03

Groenlicht meeting

Tijdens deze meeting bespreken we de messaging en targetlijst. Bij akkoord kunnen we de benadering gaan starten.

Benadering

We gebruiken geavanceerde software om de eerste fase van benadering te automatiseren en een uitgebreide targetlijst, waarvandaan we relevantie/ persoonlijke elementen halen, zodat we de kans op een positieve reactie verhogen. Wanneer er tractie is reageren manueel via de mail of telefonisch om de kans op een afspraak zo hoog mogelijk te maken.

01

Lancering campagne

Het is zover. De campagne gaat van start. Wekelijks worden er tussen de 100-200 prospects middels email benadert. We doen dit expres om er voor te zorgen dat de mailtjes die eruit gaan ook zo goed mogelijk aansluiten op de ontvanger. Zodra we na analyse de meest succesvolle messaging snippets hebben gevonden gaan we opschalen. De eerste afspraken worden doorgaans in week 2/ 3 van de benadering gegenereerd.

02

Sync meetings

Tweewekelijks hebben we op een vast moment een korte meeting waarbij we onze ervaringen, resultaten en eventuele aanpassingen aan de campagne delen. Dit doen we aan de van een 1-page rapport die ook wekelijks wordt toegezonden voor intern gebruik.

03

Campagne optimalisatie

Tijdens de campagne analyseren we wekelijks de belangrijkste kpi's en zoeken we naar mogelijke bottle necks. Een succesvolle campagne wordt vaak gaande weg gecreëerd, omdat we moeten testen wat het beste aansluit. Zodra we hier een beeld van hebben, voeren we de nodige aanpassingen door. Optimalisatie vindt gedurende gehele campagne plaats.

02

Campagne opschalen en retargeting

Zodra we consistent een X aantal afspraken per week genereren, kunnen we gaan opschalen. Daarnaast kunnen we ook de NON responsive accounts, via een andere job title benaderen met andere messaging en/ of Call to action (zoals een webinar).
Created with